Potrzeby biznesowe
Din Bil prowadzi największą w krajach nordyckich sprzedaż części i usługi serwisowe dla Audi w Goeteborgu w Szwecji. Ich centrum jest zawsze zajęte, co powoduje ogromną presję na 15 mechaników aby wykonywali swoją pracę, wypełniali każde zadanie i oddawali samochody z powrotem do klienta z jak najmniejszym opóźnieniem.
Mechanicy mają ponad 1300 narzędzi w ciągłym użytku. Lokalizacja odpowiedniego narzędzia potrzebnego do pracy oznaczała poszukiwanie go i stratę czasu. To również nie pasowało do wartości promowanych i wymaganych przez firmę Audi, które obejmują również ogólną prezencję i dbałość o porządek i czystość wszystkich miejsc pracy.
Jako autoryzowane centrum serwisowe, firma Din Bil chciała posiadać rozwiązanie, które pozwala na oszczędność powierzchni podłogi i uczynić miejsce pracy bardziej wydajnym, jednocześnie zapewniając, że każdy aspekt ich działalności pasuje do standardów i wymogów Audi.
Rozwiązania firmy Constructor
Constructor posiadał dokładnie to czego potrzeba było firmie Din Bil: TORNADO, automatyczny system magazynowy, który zwiększa wydajność do 65%, oszczędza 75% powierzchni i może być dopasowany dokładnie do indywidualnych wymagań. Firma Din Bil zgodziła się na to rozwiązanie i złożyła zamówienie.
Jako, że w firmie Din Bil znajduje się 1300 narzędzi, zespół firmy Constructor zaczął od ważenia i mierzenia wszystkich narzędzi znajdujących się w warsztacie. Był to bardzo ważny krok wykonany w celu wyprodukowania system TORNADO który sprosta potrzebom i będzie skonfigurowany odpowiednio do przechowywania w systemie windowym.
Znając liczbę, rozmiar i wagę elementów które miały być przechowywane, stworzono system o wysokości 6,5 m, szerokości 4 m i posiadający 48 tac, każda o ładowności do 300 kg. Dalsze dostosowanie obejmowało malowanie system TORNADO na kolory firmowe Audi.
Teraz, gdy mechanik potrzebuje narzędzia, po prostu podchodzi do system automatycznego TORNADO, zamawia narzędzie i rejestruje się. Gdy praca jest wykonana, mechanik niezwłocznie oddaje narzędzie do system. Jeśli innych mechanik potrzebuje tego samego narzędzia, może szybko sprawdzić kto obecnie go używa.
Inną korzyścią jest to, że cała powierzchnia jest schludna ponieważ nie ma narzędzi na podłodze, na ścianach ani nigdzie poza rękoma mechanika.
Rezultaty
"Ten system automatyczny pozwolił nam na dodanie nowego punktu serwisowego w warsztacie. Odkąd wzrosło wykorzystanie powierzchni a czas działania został skrócony, jesteśmy w stanie serwisować dziennie 4-5 samochodów więcej." - Mats Lindblad, Workshop Manager.
Pierwotną motywacją firmy Din Bil's do zamówienia systemu automatycznego był zamiar zaoszczędzenia powierzchni podłogi. Fakt, że pozwoliło to dodatkowo na zwiększenie wydajności jest dodatkowym bonusem zarówno dla firmy jak i jej klientów.
O firmie DF
Din Bil Sverige AB jest firmą zależną Volkswagena, sprzedającą i serwisującą samochody Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, oraz Skoda. Sprzedaż i serwisowanie samochodów marki Audi odbywa się w oddzielnym budynku, zgodnie ze strategią marki.